בניית אסטרטגיה          

כל ארגון שואל את עצמו אחת לכמה זמן: במה העובדים מתקשים? איך הזמן שלהם מתחלק? האם הם יעילים? אז אני רוצה לספר לכם משהו על העובדים שלכם: 30% מהזמן שלהם מוקדש לחפוש אחר מידע שלא נמצא במקומו. מיילים אבודים, סיכומי פגישות, קבצים שלא נשמרים תחת שם נכון ועוד. יכולת האחסון שלנו אינה מוגבלת - מה שמאפשר לנו לשמור הכל, ומקשה עלינו בשליפה. מעבר לזמן שהחיפושים גוזלים, הם מתישים ומעוררים תחושה של עצבנות וחוסר אונים ומבזבזים לא רק זמן אלא גם משאבים כלכליים ונפשיים. הפתרון שאני מציעה לארגונים מתחלק שלושה חלקים עיקריים

 אבחון והבנת סוגי המידע הקיימים בארגון.ן
בניית אסטרטגיית ארגון המותאמת לצרכי הארגון.ן
הטמעת האסטרטגיה בקרב העובדים.ם


הרצאה

איש העסקים הממוצע מאבד 8 שעות עבודה שבועיות (על כל עובד) בגלל חוסר ארגון בסביבת עבודה
THE WALL STREET JOURNAL

  אנחנו חיים בעידן המידע.ע
מידע זורם אלינו 24/7 ומשאיר אותנו ללא מסננים, חשופים להכל– כל הזמן
אנחנו קופצים מדבר לדבר.ר
עושים כמה דברים במקביל.ל
וללקוחות שלנו אין דחיית סיפוקים.ם
אנחנו חייבים לדעת הכול. להגיב מהר.ר
והכול בלחץ וברגע האחרון.ן



הרצאה על חיים מאורגנים בעידן של הצפת מידע.ע

לעוד פרטים על ההרצאה ואת התוכן הזה, אני יכולה לשלוח אליכם במייל.ל

?איפה שמתי? איפה שמרתי? למה יש לי 10 מסמכים עם שמות כל כך דומים? ובואו לא נשכח את המכשירים הניידים שהפכו אותנו לזמינים 24/7 וליצורים שמאוד מתקשים לדחות סיפוקים. אנחנו חייבים לבדוק כל דבר כאן ועכשיו, ולתת תשובות מהירות, ולנהל בו זמנית מספר משימות - אבל רוב הזמן אנחנו מרגישים אי סדר ואי שקט בכל תחומי החיים.ם

זה באמת לא אנחנו – אלו החיים בעידן המידע שבו אנחנו נמצאים.ם
ההצפה הזו תלווה אותנו גם בעשורים הבאים. ולכן, כדאי ללמוד בהקדם איך מייצרים איים של סדר בתוך האי סדר הזה.ה

שמי חמדה קורניק ואני מארגנת מידע מקצועית. הגעתי מתחום הפסיכולוגיה הארגונית ובהמשך למדתי אימון במכון אדלר. עזרתי לאנשים וארגונים לעשות סדר וארגון בחיים. למדתי שיטה שהגיעה מיפן הכוללת עקרונות יישומיים של כל סוגי המידע ועשיתי לה התאמות לארץ. השיטה מאפשרת לנו לנהל את המידע שלנו בצורה נכונה ולהתמיד בה לאורך שנים. ההרצאה ״יהיה בסדר״ פורסת בצורה קליטה וקלילה את עקרונות השיטה לארגון מידע מקצועי. בהרצאה אספר על הרגע שבו הפכתי למארגנת מקצועית ומה זה בכלל אומר ״ארגון מידע״ ותוך כדי אצייד אתכם בידע מעשי שתוכלו ליישם כבר ומיד בכל תחומי החיים. ההרצאה מתאימה לפורומים שונים, לאנשים פרטיים ולארגונים.ם

 

סדנאות

סביבת העבודה שלנו היא מהמשוכללות ביותר שידע האדם – לכל עובד יש מגוון של כלים, עזרים, אפליקציות, רשימות אוטומטיות, יישומים לניהול זמן ומשימות. יום העבודה שלנו התארך משמעותית, ובחלק ממקומות העבודה מגיע ל 10 שעות ביום. ובכל זאת, רוב העובדים מרגישים שהם רודפים אחרי הזמן, לחוצים ולא מספיקים. נתונים מראים שכל עובד מעביר בכל שבוע, במצטבר, 8 שעות בחיפושים אחר מידע. שזה יום עבודה בשבוע. שלושה חודשים בכל שנה. במונחים של יעילות – המשמעות היא כמו שאחד מכל שלושה עובדים נעדר מהעבודה. הבעיה היא לא בעובדים, וגם לא ביישומים שבהם הארגון עושה שימוש. הבעיה היא שאף פעם לא לימדו אותנו לנהל את המידע שלנו בצורה נכונה. בסדנאות לארגון מידע אני מלמדות עקרונות לחיים מאורגנים ובמילים אחרות חיים פשוטים, יעילים וחופשיים מחיפושים. הסדנאות מועברות במקום העבודה, וכוללות חלקים מעשיים שמיושמים בזמן אמת על מידע אמיתי מחיי היום יום של העובדים. הסדנאות מציידות את המשתתפים בשיטות ועקרונות ליישום על סוגי מידע שונים שהופכים להרגלים משני חיים. הטמעת הכלים בארגון, מעלה את רמת התועלת בארגון ומשפרת משמעותית את רווחת העובדים.י

״מסודרים״
סדנה מעשית לארגון ניירת חשבונות לתשלום, מסמכים להנהלת חשבונות, הסכמים, סיכומי פגישות, אישורים שונים לפני 30 שנה כבר דברו על ״עולם ללא נייר״ ועם זאת אנחנו עדיין נדרשים לשמור ולתייק מסמכים. זה לא משנה אם בארגון מונהגת שיטת תיוק או בקלסרים או תיקיות שקופים או אטומים, ממיינים לפי א׳-ב׳ או נושא. ישנם כמה עקרונות בסיסים שצריך ללמוד ולהטמיע בשביל לשלוף את הנייר הנכון בזמן הנכון.ןאת העקרונות הללו אחשוף בפניכם בסדנה.ה

״תיקיות באפילה״ עקרונות יישומים לניהול מידע דיגיטלי

חלק גדול מהמידע שאנחנו צריכים נמצא בשני מקומות עיקריים – במחשב ובמכשירים הניידים. נשמע פשוט וממוקד? אז למה אנחנו כל הזמן בחיפושים? שוכחים את הסיסמאות, לא זוכרים אם הקבצים נמצאים בשרת או בדרייב, על כל דבר ביומן יש שלוש התראות שונות, וברגע האמת דווקא את המייל החשוב אנחנו פשוט לא מוצאים.ם

הסדנה היא מדריך מעשי, כולל תרגילים והתנסות, להכנסת שיטות ארגון לכל המידע הדיגיטלי שלכם שיחסכו לכם שעות חיפוש רבות ועצבים.ם

הצעד הראשון לחיים מאורגנים